V polovině listopadu minulého roku se naše škola zapojila do projektu MAP ORP Ostrava II na podporu rozvoje školních knihoven, a tím i čtenářské gramotnosti. Na základě tohoto projektu vznikla pozice školního knihovníka, který se stará o propagaci a rozšíření nabídky školní knihovny a čtenářské učebny.
Od listopadu mají žáci nižších ročníků možnost se zapojit do různých her, aktivit nebo programů. Cílem těchto aktivit je přivést žáky hravou formou ke knize, vtáhnout je do tajemného, komického nebo napínavého světa knihy, zapojit je do příběhu pomocí dramatizace nebo ilustrace, příp. pracovním listem. Během našich setkání také hrajeme týmové hry nebo společně soutěžíme na rychlost či přesnost. Ale někdy musí bojovat každý sám za sebe a otestovat nejen svou slovní zásobu, ale také odvahu a bystrost.
Žáci se zapojují do aktivit s energií sobě vlastní. Vyprávějí o svých knihovničkách doma, o knižních dárcích, které dostali pod stromeček, motivují se navzájem k četbě a sdílejí hodnocení a pocity z knih. Během této doby mají prostor si hrát, tvořit, povídat, naslouchat a třeba si tvořit své vlastní příběhy. Pro ilustraci přikládám několik fotografií našich nadšených čtenářů.
Kateřina Trnková 20. 1. 2022