Akce naší školy 2021/2022

Rozloučení devátých ročníků

Dne 28. 6. 2022 se uskutečnilo v atriu naší školy rozloučení s žáky třídy 9. A a 9. B.

Turnaj ve stolním tenise

Dne 21.6. jsme se zúčastnili turnaje ve stolním tenise. Jde o tradiční družbu mezi naší školou, ZŠ Kapitána Vajdy a ZŠ Krestovou, která je organizátorem akce. Turnaje se zúčastnily 3 desítky dětí ze tří škol. V konkurenci se nám podařilo prosadit. Matyáš Suchý z 8. A vyhrál 1. místo a Michaela Kopečková byla oceněna jako nejúspěšnější dívka turnaje, následovala ji její spolužačka Bára Neničková rovněž z 8. A. Oceňujeme velmi dobré sportovní výkony všech zúčastněných a těšíme se na příští rok.

Matěj Suchý vyhrál 1. místo (ze 30 žáků a tří škol). Michaela Kopečková vyhlášena jako nejlepší hráčka a Bára Neničková jako druhá nejlepší hráčka turnaje.

Ostravské sportovní hry

Školní výlet 2. A

Dne 14.6. vyjely děti I. A, I. B, II. A a II. B na školní výlet na Bílou.

Cesta tam i zpět autobusem proběhla bez potíží. Na Bílé jsme se po krátkém odpočinku a svačině přemístili do Dětského areálu, kde si děti převzali animátoři s připraveným zábavným programem a soutěžemi. Poté jsme dojedli zásoby jídla z domu, nakoupili si drobné suvenýry a chystali se zpět do Ostravy. Počasí nám přálo, nikdo se neporanil, nikdo nebyl smutný, někteří si našli nové kamarády, krátce, výlet se velmi vydařil.

Ozdravný pobyt - Kyčerka 13. 6 . - 17. 6. 2022

Den 1.

Dnes 13. 6. jsme jeli na ozdravák do hotelu Kyčerka. Cesta autobusem byla dlouhá, ale utekla nám celkem rychle. Zpívali jsme si, povídali, hráli na ukulele. Bylo to celkem dobré. Když jsme přijeli na hotel, učitelé nám přidělili pokoje a ubytovali jsme se. Potom jsme se podívali do jiných pokojů, jak to tam vypadá. Pokoje máme hezčí, než jsme měli vloni, když jsme tady byli. Postele, nábytek i podlahy jsou úplně nové na většině pokojích. Když jsme se vybalili, šli jsme na oběd. Měli jsme hrachovou polévku a kuře s rýží a okurkový salát a bylo to výborné. Potom si nás paní učitelka Kusiaková zavolala do klubovny a začali jsme dělat obálky, do kterých si budeme dávat různé vzkazy. Odpolední klid skončil a začala sranda. Paní učitelka Kusiaková s panem učitelem Nálepou nám vybrali na odpoledne snad nejtěžší hru na světě. Jmenovala se Aréna. Na začátku jsme mysleli, že to bude v pohodě. Ale v polovině jsme zjistili, že je hrozně těžká a už jsme byli úplně na pokraji svých sil. Všichni byli udýchaní a už jsme nemohli. Měli jsme družstva po šesti nebo po sedmi a běhali jsme ve dvojici takový okruh na louce. Za každé oběhnuté kolo jsme si počítali bod, stejně jako i za to, když jsme při běhu předběhli jinou dvojici. Vážně jsme chtěli zvítězit a nikdo z nás to nevzdal, takže si asi dovedete představit, jak jsme po prvním desetiminutovém kole vypadali… Pak jsme měli dlouhou pauzu na odpočinutí, pití a taky, abychom vymysleli do druhého kola lepší taktiku. Druhé kolo bylo naštěstí jen pětiminutové. V poslední minutě začalo z ničeho nic lít jako z konve. Tak jsme běželi zpátky do hotelu a osušili jsme se. Jakmile déšť skončil, tak jsme vylezli na balkóny a povídali jsme si. Někteří hráli deskovky, někteří si vymýšleli hry a někteří se nudili. Potom si nás učitelé zavolali do klubovny a povídali jsme si o hře Aréně, co se nám na ní líbilo a co zase ne. Potom jsme měli ještě chviličku osobní volno a byla večeře. Výborná večeře – špagety s omáčkou a masem. Po večeři jsme měli čas na přípravu na uvítací diskotéku, která se konala v jídelně a bavili se úplně všichni. V devět hodin byla diskotéka ukončena a my jsme odešli na pokoje a o půl desáté učitelé zaveleli večerku … a tak jsme šli spát… Teda, učitelé si to mysleli 😀

Maruška, 6. B

Den 2.

Posíláme pozdravy z druhého dne. Naši reportéři byli dnes natolik vytížení, že neměli ani chvilinku prostor k napsání reportu z uplynulého programu. Slunečné počasí, výměna jehly za hasičskou přilbu, mnoho sladkostí, ale i blikačky na kšiltovku, či kondomy…. To vše byly věci, které děti vyměnily s obyvateli bydlícími v blízkosti hotelu. Zažily mnoho úsměvných okamžiků při výměně od jehly po konečné úlovky… Co při hře Jak dědeček měnil zažily, následně ztvárnily prostřednictvím různých forem dramatického projevu – scénky, pohádka, one man show…. Po poledním klidu jsme se přenesli do Severských zemí a podnikali jsme jejich pravidelně se konající Severské hry na speciálních SKI.  Následoval program dle vlastního uvážení. Někteří si povídali, jiní hráli badminton, či volejbal, jiní vyběhli po strmé louce k lesu a z kopce si házeli s freesbee a míči. Večer se nesl v duchu deskových her, případně filmového promítání snímku Most do země Terabithia. Někteří si v závěru filmu poplakali nad dojemným závěrem. Celodenní program jsme zakončili VEČERNÍM RESUMÉ. Kdo chtěl, podělil se o nejlepší zážitek dne, případně udělil pochvalu, komu chtěl. Opět máme za sebou úžasný den, naplněný spoustou pohybu, slov a jídla 😉

Ve středu jsme šli na túru na rozhlednu Miloňová. Ušli jsme asi 16 kilometrů. Cestou zpět jsme sbírali odpadky, které jiní lidé odhodili do přírody. Na závěr cesty jsme si na osvěžení koupili nanuky a v odpoledních hodinách se vrátili zpět na hotel. Do večeře zbývala asi hodina a tak jsme ji využili každý dle svého. Někdo už jen odpočíval a povídal si s ostatními, jiní hráli volejbal, nebo badminton. Po večeři jsme měli ještě prostor na osobní volno. Asi po sedmé hodině jsme s učiteli rozdělali oheň a opékali jsme špekáčky, do toho někteří využívali možnosti hřiště, takže se zase hrál volejbal a jiní si kopali, či házeli s freesbee. Byla to pohoda. V noci byli šesťáci probuzeni okolo půlnoci, čekala na ně tajně připravená stezka odvahy. Deváťáci, kteří stezku připravovali, se na tuto akci velmi těšili. A podle zážitků a slov šesťáků se jim také stezka povedla a mladším spolužákům udělali tímto počinem radost.

Čtvrteční dopoledne bylo spíše odpočinkové, šesťáci si vytvářeli trička na památku – otisky rukou a prstů se navzájem zvěčnili na trička svých spolužáků. Starší ročníky pak využili čas na sportovní aktivity, povídání a relax po předchozím náročném dni. Po obědě odešli osmáci na aquapark, užít si vodní radovánky. Sedmáci, pár deváťáků a všichni šesťáci pak vyrazili na bazén o dvě hodiny později. Využít se dal tobogán, různé prolézačky nad vodou, venkovní posezení s nastavitelnými lehátky a výhledem na Beskydy, ale také veliká vířivka, či bar s občerstvením. Krásné slunečné počasí uplynulých dní vystřídal vydatný déšť, který spláchl pyl a prach a schladil rozpálenou zem. Poslední večer jsme ukončili závěrečnou diskotékou, kterou jsme si užili každý po svém. Někdo tancoval a zpíval, jiní kecali, další hráli deskovky ve společenské místnosti. Prostě dle svého gusta. Rozhodně jsme nechtěli jít spát, a kdyby to šlo, tak bychom určitě tancovali až do rána. Ale učitelé byli neoblomní, a i když nám o půl hodiny protáhli večerku, chtěli jsme více. Konec školy v přírodě, někteří z toho byli až smutní, někteří brečeli, jako kdybychom se už nikdy neměli vidět. Byla to prostě síla. Ale asi to zná každý, že po silných zážitcích a tolika společného času je člověku smutno, že už to končí.

V pátek ráno po snídani všichni balili kufry, uklízeli na pokojích a těšili se domů. Teda těšili i netěšili. Raději bychom zůstali ještě další týden. Posbírali jsme všechny sportovní věci z hřiště, zkontrolovali jsme okolí a čekali na autobusy. Tentokráte přijeli ještě dříve, než jsme čekali. Pak už jen nabalit kufry do autobusu a fičíme domů. Bylo to super. Děkujeme všem učitelům za tento společný týden. Užili jsme si ho. Tak díky Kyčerko, bylo nám u tebe fajn.

Škola v přírodě - Jánské Koupele

Během ozdravného pobytu jsme navštívili zajímavá místa – břidličnou stezku v Zálužné, přehradu Kružberk a vyhlídku v Jánských Koupelích. Hráli jsme míčové hry a zúčastnili jsme se soutěží – netradiční olympiáda a Jánské Koupele mají talent s mezinárodní porotou. Na závěr byla diskotéka v maskách.

Gymnastické závody

VELKÝ GYMNASTICKÝ ÚSPĚCH

Dne 1.6. se konal okresní přebor základních škol ve sportovní gymnastice. Naše děvčata ve složení Tereza Gromnicová, Bára Neničková, Michaela Kopečová a Šarlota Janovská dosáhly velkého úspěchu, kdy v nejstarší kategorii 8.a 9. tříd vyhrály a staly se přebornice okresu Ostravy.Také v jednotlivkyních děvčata dominovala. Vyhrála Terezka Gromnicová a na 2.místě skončila Bára Neničková.

Ozdravný pobyt - Mečová

Ozdravný pobyt Mečová

23. 5. – 27. 5. 2022 se zúčastnily třídy 3. A, 3. B a 4. A ozdravného pobytu na chatě Mečová, Horní Bečva. Počasí nám docela vyšlo a děti si pobyt velice užily. Už se těšíme na ozdravák příští rok.

Simulované žákovské zastupitelstvo

Ve dnech  30.11.- 1.12. 2021 se žáci David Sokol, Jakub Walach, Daniel Bočej a Michal Košař zúčastnili  akce SIMULOVANÉ ŽÁKOVSKÉ ZASTUPITELSTVO, která se konala na ÚMOb Ostrava-Jih.

Tento projekt byl proveden pod záštitou  paní místostarostky Mgr. Dagmar Hrabovské a paní Pavly Bednárikové z OBECNĚ PROSPĚŠNÉ SPOLEČNOSTI AGORA CE.

Toto zastupitelstvo žáky velmi oslovilo a troufám si říci, že naši žáci byli z této akce nadšeni.
Mgr. Šárka Feketsová

Soutěž mladých zoologů

Po roční pauze se opět naše škola mohla účastnit Soutěže mladých zoologů, kterou pořádá ZOO Ostrava. Vědomostní soutěž, v tomto roce s tématem „Ryby a rybníkářství ČR“, se konala celý týden od 8.-12. listopadu. V první kategorii se soutěže zúčastnilo 101 družstev. Za ZŠ Srbská se oproti původním plánům účastnilo jediné družstvo v této kategorii, oslabené absencí některých původně přihlášených soutěžících ze sedmého ročníku. Nicméně po statečném boji získalo dostatek bodů a přiblížilo se zdola k polovině výsledkové listiny.

Našim žákům děkujeme za účast a gratulujeme!

TV na sněhu

4. B - stavění sněhuláků

Dějepisná olympiáda - školní kolo

Den Země

Den Země je každoroční celosvětová událost organizovaná 22. dubna a zaměřená na propagaci a podporu ochrany životního prostředí. Poprvé byl Den Země slaven v roce 1970, v současnosti probíhá každoročně ve více než 193 zemích světa.

Každoročně se do této akce zapojuje i naše škola s různými aktivitami. V letošním roce se učitelé se žáky vydali do Bělského lesa na procházku a pozorování právě probouzejících se zvířat a rostlin, jiní vyrazili do ostravské ZOO, či do Polaneckých lesů.

Žáci 6. Ročníků se svými učiteli připravili aktivity v Bělském lese pro děti od 1. Do 5. Třídy. Učili je správně třídit odpad, poznávat rostliny a živočichy, ale také poskytovat první pomoc při zlomeninách, sportovat v přírodě a spoustu dalších věcí. Nezapomněli ani na procvičení angličtiny, matematiky, či hádání hádanek s přírodní tématikou. Všichni žáci i učitelé si tento školní projekt velmi užili a na závěr zpracovali plakáty, které zachycují prožitý Den Země.

Exkurze do Osvětimi

Koncentrační tábor Osvětim – POLSKO

Dne 5. května 2022 se zúčastnilo 55 žáků 7. – 9. ročníku naší školy exkurze v koncentračním táboře Osvětim v Polsku.

Plážový volejbal

Žáci naší školy si zasoutěžili v plážovém volejbale.

Helloween

Ze středy na čtvrtek  14.4.2022 proběhla ve školní družině přeložena Helloweenská  noc.

Do družiny se navečer sešly strašidla a masky připravené řádit až do rána. Děti si k večeři opekly buřty, v dílničkách si vyrobily velikonoční zápich, v tělocvičně zahrály vybíjenou, na chodbách člověče…Pak se přesunuly do jídelny, kde tančily a soutěžily až do půlnoci. Pro odvážné třeťáky a čtvrťáky čekala stezka odvahy. No a pak na kutě. Kdo by myslel, že spát…tak se i mýlil. Někteří vydrželi povídat si až do rána. Po snídani si děti sbalily karimatky a šlo se domů .

Orientační běh

Orientační běh 18. 5. 2022

V rámci Mezinárodního dne orientačního běhu se třídy 3. A, 3. B, 4. A a 5. B zúčastnily soutěže v orientačním běhu v areálu Lesní školky v Bělském lese. Všichni soutěžící trasu úspěšně zvládli. Gratulujeme.

Maškarní bál

Barevný podzim

Vánoční větvička

Zápis prvňáčků

Keramika

Velikonoční kraslice

Učebna v přírodě

Předškoláčci

Hodina s předškoláčky se všem velmi líbila. Děti se seznámily se školním prostředím v pozitivní atmosféře. Procvičily si zásady správného psaní a dokázaly své znalosti při vyplňování pracovních listů.

Rekonstrukce školní kuchyně

Našim strávníkům slouží nově zrekonstruovaná školní kuchyně.

Dějepisná olympiáda

Dne 22. 3. 2022  proběhlo na ZŠ Mitušova 16 v Ostravě – Hrabůvce okresní kolo 51. ročníku Dějepisné olympiády na téma Šlechta v proměnách času.

Naši školu zastupovala vítězka školního kola Eliška Šponiarová ze třídy 8. B

Projektové vyučování - život v pravěku

Žáci 4. B se seznámili s životem v pravěku v rámci projektového vyučování, kdy vyhledávali informace z různých zdrojů, vypracovali ve skupinách pracovní listy, předvedli život v pravěku pantomimou, vyrobili nástroje i pravěké vesnice.

Naše minizoo

Výrobky žáků ve školní družině

Výrobky žáků školní družiny pod vedením paní vychovatelky Lacinové a paní vychovatelky Obůrkové.

Den Země - 27. duben 2022 - třída 9. A

Dne 27. dubna 2022 navštívila třída 9. A v rámci projektu DEN ZEMĚ  ostravskou ZOO. Kromě prohlídky ostravské Zoo se zúčastnila i výukového programu PRIMA PRIMÁTI.

Velikonoční květináč

Velikonoční květináč na náměstí v Ostravě – Hrabůvce nazdobila za naši školu žákyně 7.A Barbora Olšová.

Exkurze - Emitex

Děvčata 8. A i B třídy se zúčastnily exkurze firmy EMITEX, která je zaměřena na šití baby textilu. Děvčata zde viděla, jak probíhá práce v celé firmě od manažerských prací až po práce švadlenek. Exkurze se děvčatům moc líbila.

Soutěž v recitaci německých básní

15. ročník vyzývací soutěže v recitaci německých básní – Wichterlovo gymnázium Ostrava – Poruba

Dne 13. května 2022 se uskutečnil 15. ročník Vyzývací soutěže v recitaci německých básní, který se konal na Wichterlovo gymnáziu v Ostravě – Porubě. Tento ročník byl věnován básníkovi a spisovateli Hermannu Hessemu. Naši školu reprezentovaly 2 žákyně ze třídy

8. A. Eliška Paťavová získala 1. místo a Šarlota Janovská 2. místo. Gratulujeme!

Exkurze - Tieto

Žáci 8.tříd naší školy se zúčastnili 30.3. exkurze firmy TIETO, která je zaměřena na výpočetní techniku. Na exkurzi si žáci  zahráli na programátory, soutěžili a seznámili se s chodem celé firmy.

Exkurze - lázně Klimkovice

Žáci 8.A třídy byli v rámci kariérového poradenství na exkurzi v lázních Klimkovice. Seznámili se s chodem celých lázní, zjistili také o jaké pracovní pozice by se zde mohli po svých studiích ucházet. Exkurze se dětem moc líbila.

Odpaďáček

Naše škola v rámci ekologického zaměření rozšířila sběr papíru o sběr víček z nápojů. Navázali jsme spolupráci s firmou Odpaďáček. Ta nám zrealizovala šest přednášek pro třetí až páté ročníky. Hlavním tématem přednášek byl sběr víček, jejich další zpracování a využití. Žáci si nicméně zopakovali pravidla správného třídění odpadů, zjistili, jaké další materiály je možno sbírat, a hlavně jak odpadům předcházet.

Velký dík patří Radě rodičů, která nám náklady na přednášky uhradila.

Naše škola se tedy zapojuje do sběru víček. Žáci mohou nosit víčka i z domu. Na každém patře je umístěn zvláštní odpadkový koš právě pro sběr víček. Nechceme tím zvýšit spotřebu nápojů v plastových láhvích, ale když už takové láhve žáci nosí a odpad se tvoří, chceme využít toho, že i víčka jsou surovinou pro další zpracování.

Ozdravný pobyt Mečová 16. 5. 2022 - 20. 5. 2022

V tomto květnovém týdnu se tři neohrožené třídní učitelky vypravily se svými odvážlivci ze tříd 7.B, 8.B a 9.B na týdenní pobyt v malebné chatě Mečová v obci Horní Bečva. Prožili tam skvělý týden s bohatým programem v přírodě. Nejstarší třída se svou paní učitelkou Hulenkovou zdolala úspěšně kopec Martiňák, početnější zbytek pod vedením paní učitelky Trnkové a paní učitelky Zemánkové tvořil v lese fantazijní artefakty i s legendou o jejich historii či zajímavostech. Jedním deštivým dnem jsme se nenechali zviklat a vyrazili jsme společně k přehradě v Horní Bečvě a na vyhlídku v bývalém lomu. Ve středu se týmy rozdělily – chrabří osmáci se vydali do Zoo Lešná, udatní deváťáci se sedmáky zdolali Pustevny. Ve čtvrtek si všichni konečně pořádně užili okolí chaty, hřiště na přehazovanou, malé tělocvičny se stolem na stolní tenis či většího travnatého hřiště na fotbal. Pobyt jsme zakončili táborákem a opékáním špekáčků. Všichni se shodli na tom, že týden uběhl až příliš rychle a že bychom na chatě rádi zůstali déle. I kvůli vynikající kuchyni a servisu.

Tento web používá soubory cookies, aby vám zajistil co nejlepší zážitek z webových stránek.